Småregnig golf idag

Men vi hade kul och spännande umgänge på banan.
Ann, Jan , Nigel och Ulf.
Bilförbud på grund av nattens regn.
Jag ringde Martin och frågade om vi inte kunde ha på oss västarna där det står BANVÄRD på ryggen och åka där vi vet att man kan åka utan att åstadkomma spår eller skador på banan. Men Martin var stenhård. Ni får åka på vägarna men inte på banan sa Martin.
Bra Martin, även om jag tyckte att min idé om att uppträda som spelande Banvärdar var genial. Tyckte jag.
Men mina geniala idéer är ju ibland ganska fåniga. Även enligt mitt eget tycke.
 
Nigel och jag hade en lång diskussion om hur logistiken skulle kunna fungera om vi skulle spela banan genom att bara använda vägarna, men kom fram till att det var ogenomförbart. Beslutade därför att försöka spela nio hål till fots och lämna Ann och Jan efter halvtidspausen.
 
Promenerat i smått eller mindre smått regn fram till utslaget på hål 9.
Ann glad i sitt regnställ och under paraply. Nigel funderar på hur långt han ska skicka iväg bollen medan han följer Jans boll flyga....
 
Jan är nöjd med sitt utslag. Nigel vet nu vad som gäller...
Om någon vill veta hur det gick så har jag faktiskt glömt det.
 
Jag hade redan tidigt bestämt mig för att bara spela nio hål. Vinglig och trött i benen och öm i ryggen, och våt.
Vi tog en lång paus och jag hann till och med äta dagens goda lunch på Golfrestaurangen och prata lite med andra golfare.
Och diskutera lite runt teknikutveckling. För och nackdelar med digitalisering och nya sätt att kommunicera med moderna telefoner och nya sociala medier som t ex Facebook. Intressant.
 
Men vi fortsatte att spela golf efter en paus i golfandet på nästan en timme inne i värmen och därför utan regn.
 
Jag gav upp efter hål 12, och fick Nigel med mig trots att han var sugen på att spela ytterligare ett hål eftersom Syd nu var 1 upp i matchen.
Ann och Jan spelade vidare. Deras sista runda på Idrefjällens GK i år. Vi längtar till nästa sommar och kommande somrar med många fler och kanske nya former av golftävlingar...
 
Efter golfen bjöd Ann och Jan på middag med läckert friterad banan och glass på Idregrillen.
Läckert.
Vi hann också summera en del av allt jobb som vid sidan av rolig golf som gjorts med golfbanans datorer.
Nya operativsystem i et par datorer, fungerande Golfterminal, fungerande kommunikation mellan Kanslidatorn och nätverket och ut på Internet. Vi har också ändrat bilduppdateringen från webbkameran från var tionde sekund till var femte sekund, och vridit den någon halv grad mer till vänster.
 
På Idregrillen träffade vi också Classe
Inget jobb på plåttak idag i regnet. Men jag tror att Classe saknar golfen, även om livet består av så mycket mer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0