Skakig golf idag

Inte på grund av det jordskalv som inträffade mellan Mora och Sveg och kändes ända borta i Norge...
Vi märkte inget på golfbanan, men det kanske var förklaringen till att min puttning var urusel :-)
 
Alf på hål 9. Alf vann Köpenhamnaren.
 
Nigel på hål 12.
 
Jag letar förgäves efter min boll som kanske hade studsat upp ur "Havet", men det hade den inte.
Sista nio hålen slet jag ihop 18 poäng efter att ha legat sist i starten. Vann därmed poängbogeyn.
 
Underbart sommarväder i mitten av September!
 
Nigel och jag spelade sju hål till från röd tee i det härliga vädret.
Det var väldigt lite folk på banan så vi kunde välja de hål som hade störst skillnad i avstånd mellan röd och gul tee. Vi valde hålen 1, 2, 3, 5, 6, 7 och 12.  Hade tänkt spela även 14, 15 och 16, men då kom vi ifatt spelare så vi avbröt för att inte dyka upp oväntat bakifrån.
De sju spelade hålen delade vi på 13 poäng var. Nigel var mindre än en meter från en Eagle på hål 12!
Att spela från rött gav mersmak även för Nigel.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0