Såld Scorpio Cosworth levererad

En trevlig, kunnig och ung man med trevliga planer för att ge bilen ett fortsatt ännu finare liv kom och hämtade idag.
 
Bilen finurligt packad med vinterhjul och en mängd reservdelar varav den bakre stötfångaren var störst.
 
Avfärd
Vänster strålkastare, höger sett härifrån, var urmonterad på grund av ett spräckt glas och ett byte som inte gick som det skulle på grund av att jag blev lurad att köpa begagnade strålkastare till en Sierra. Passade inte.
Men köparen hade med sig nytt glas och byte snabbt och elegant på parkeringen och monterade tillbaka strålkastaren.
 
Hej då fina bilen och trevliga grabbarna!
 
Man saknar inte kon förrän båset är tomt, sägs det. Snyft...
 
Men med tanke på att bilen nu hamnat hos en synnerligen kunnig Fordentusiast med spännande planer för bilen. Ska bli intressant att följa.
Och de olika spekulanter som lämnat skambud på bilen kan leta vidare efter andra objekt.
De fyra extra orginalhjulen, som jag också fått skambud på, såldes och levererades till Kemi i Finland.
Ska även bli intressant att följa hur de hjulen hamnar på en Cosworth långt där uppe i Finland.
 
Nu återstår bara att fullfölja försäljningen av min SAAB. Den är i princip såld billigt sedan länge, men köparen måste starta och flytta bilen innan jag tar emot betalning och skriver över bilen.
 
Dröjer det alltför länge så säljer jag den på Blocket som intressanta delar. Främst en suveränt fin motor och automatlåda. Eller reparerar rost i framvagnen och fortsätter att använda den. Vi får se.
 
Rätt som det är så kan man hitta någon som fattar vad det handlar om via Blocket, och man känner sig ha ett begränsat kundunderlag här i Idre. Mest mullriga amerikanare och svarta spår i asfalten som gäller här.
 
OBS! Jag har inget emot motorintresset och stora bilar som går fort.
Men mitt genuina motorintresse gör att jag också fascineras av vad mindre motorer kan prestera i mindre bilar.
Glömmer aldrig min hundkoja med en fabrikstrimmad motor som var klassad för tävling i grupp 1.
Oj! Men den höll inte så länge.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0