Kylig golf med Ove idag

Vi spelade båda från röd tee, och det var  röd premiär för Ove, i alla fall på Idrefjällens golfbana.
 
Ove var 7 upp efter nio hål. Trodde ett tag att det skulle bli Seven Up After Eight, men så blev det inte.
 
Restaurangen var stängd, men Fredrik hade ordnat gratis kaffe inne vid gamla kansliet, och Angela hade fixat läckra skinksmörgåsar hemifrån till pausen.
 
Ove som inte röker i vanliga fall tog en cigarill med vaniljsmak i pausen.
Det luktade mycket gott, och skulle kanske ha tackat ja när han bjöd mig på en, men jag hade redan tänt en Pall Mall, och tackade nej.
 
Efter en kylig och lite blåsig start så blev det så småningom mest soligt och ibland riktig skönt väder.
Mor och son tillsammans vid fikapausen i den värmande solen.
Tack restaurangen och Fredrik för kaffet, och tack Angela för en maffig macka med julskinka!
 
På hål 12 avgjorde Ove vår match. 7 upp med sex hål kvar att spela, så vi spelade en ny match över sex hål.
Den vann jag på hål 17.
 
Ove spelade även en boll från gul tee på hål 16 för att vinna en flaska vin från Knappgården på en Birdie, men hans drive gick i Havet. Medvind och bra studs i fairway...
 
Tredje matchen gällde alltså bara hål 18.
Ove spelade safe med en järnsexa från tee. Duffade andra slaget lite, men hade green inom räckhåll för en Birdieputt.
Jag låg i vänster bunker på fyra.
Greenträff men på vänster platå och en knepig Birdieputt från sidan eftersom flaggan stod på höger platå..
Nära Birdie, men Par blev det. Jag minns inte vad jag fick, men troligen åtta i.
 
Kul att träffa Ove igen och spela kul golf i ett så småningom vacker men kyligt höstväder.
Imorgon blir det kallare, och mindre sol, men kanske golf igen med Ove eftersom det tycks bli snöblask på onsdag.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0