Kurvans Tyg och Kläder

Kul golftävling med priser till många. Kanske snart årens roligaste golftävling!
Heja Anna och Trond!
 
Greensome med Nigel som var lite rostig efter en tids semester med fokus på allt annat än golf på senare tid.
Men han blixtrande till ibland på et suveränt sätt.
På hål 8 tvingades han spela andraslaget på min boll med 195 meter kvar till green.
Men rackarns. Gamle Nigel tillbaka som vi känner igen honom prickade green tre meter från flaggan och gav oss en Birdieputt! Jag missade den löjligt nära hål, men ett Par blev det.
 
Vi spelade tillsammans med Ingrid och Lennart H från Mora GK.
Vi i bollen inför utslag på hål 14.
Vi hade trevligt, och vi hade underbart väder med varierande golfprestationer.
 
Samling i det fina vädret i väntan på sista boll och prisutdelning.
Tror att det totalt var nästan 60 personer som deltog.
 
Så börjar den roliga prisutdelningen.
 
Vinnare av hela tävlingen blev två mycket duktiga Idregutar, Nicklas Hedström och Kalle Nilsson.
Kalle vann dessutom herrarnas Long Drive med ett grymt långt slag.
Damernas längsta drive vanns av Kerstin Eriksson och närmast hål på hål 3 vanns av Lena Bryngelsson.
 
Fler bilder från prisutdelningen i blandad ordning.
Prislistan längre ner...
Många fick pris.
Även Ulf och Nigel...
Jag tog ett par fina vantar i fleece som kan bli sköna i vinter och borde fungera även för golf under kyliga höstkvällar...
Kan väl tillägga att det inte fanns så många andra saker att välja på som jag förstod vad det var... 
Men kul att vi fick pris trots vår synnerligen blygsamma placering i resultatlistan.
 
Kopierat bilder av resultatlistan som jag klistrar in här nedan.
Egentligen onödigt jobb eftersom resultatet finns på klubbens hemsida. Men det är fortfarande kul att klippa och klistra, trots att det dröjer några år till innan jag får spela en tävling från röd tee enligt Ingrid H i vår boll.  Trots att tävlingsledningen gav klartecken. Men, men. Man vill ju inte bli diskad i efterhand, så jag spelade från gul tee.
Tråkig start på tävlingen alltså, men vi hade trevligt, fint väder och fick pris!
 
Resultatlistan:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0