Härlig golf igen

Brydde mig inte så mycket över de förfärliga hjulspår som många lämnade efter sig för någon vecka sedan då det hade regnat häftigt några gånger.
 
Försökte istället att fokusera på golfen i det underbara sommarvädret.
Vi spelade en ny match herrar mot damer.
D v s Jan och Ulf mot Ann och Angela. Ulf spelade fortsatt från tee 48 tillsammans med Ann och Angela istället för tee 56 som Jan spelade, Vi kallar dom fortfarande för röd eller gul tee, men det håller på att ändras inom golfen, så nu kan man spela från valfri tee, och får då olika antal slag extra utöver sitt hcp.
 
Suveränt bra idé tycker jag! Då blir plötsligt en artonhålsbana två artonhålsbanor som man kan växla mellan.
Några nya teeplaceringar och vips får man ytterligare 18 hål att spela.
 
Jan tittar långt efter sin boll från det tee som tidigare kallades Herr tee, därefter blev kallat Gul tee, och i framtiden kommer att kallas tee 56 på vår bana.
 
Ann och Jan på hål 7 i ett härligt sommarväder.
I det här läget var vi herrar 2 upp i matchen och vann även hål 7 och var 3 upp.
 
Angela och Ann tittar efter Jans boll som efter ett sällsynt bra klipp efter ett utslag kort i skogen till höger hamnar långt fram, men ännu längre upp i skogen på andra sidan.
Damerna vann hålet och efter att herrarna vunnit hål 8 och varit 4 upp så var vi återigen bara 3 upp.
Jag hade 17 poäng efter nio hål trots två streckade hål Kändes stabilt.
 
Ann hål 12
 
Vy över hål 14 från tee 56
 
På hål 15 fick vi se en rejält torva som någon slagit upp i ruffen. Den var drygt 2 decimeter lång och hade inte ens flugit iväg. Hur står det till i huvudet på en golfare som inte bryr sig om att omedelbart trampa tillbaka den? Man undrar? Jag trampade ner den, men det hade troligen stått att torkat alldeles för länge i solen. Den fjädrade tillbaka och vägrade naturligtvis att växa fast igen. BEDRÖVLIGT!
 
Men herrarna vann golfmatchen mot damerna med 5/3.
 
Och efter att ha fått ett knepigt läge efter utslaget på hål 16 och slagit två bollar i Havet så ägnade jag mig åt fotografering...
 
Härlig men besvärligt låg sol för en del puttar. Ann var närmast hål av de puttar som inte gick i.
 
Green på hål 18 kommer att bearbetas intensivt inför vintern och kommande vår, så därför har man nu börjat anlägga en provisorisk green nedanför ordinarie green,
 
Långa skuggor, men klockan börjar närma sig 18:30 en härlig torsdag i Idre.
37 poäng för mig!
 
Första gången över 36 poäng sedan slutet av september 2011!
Kul.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0