Golf med kort regnpaus

Hade tänkt få revansch på Nigel, och det började bra på hål 1.
Men jag lyckades inte hantera min älskade lobbwedge idag. Toppade bollar som på låg höjd susade långt över green flera gånger på olika hål med start på hål 2.
Nigel vann både hål 2 och 3, men sedan höll jag emot i tre hål.
Efter nio hål var Nigel 4 upp precis som igår.
 
På hål 10 toppade jag igen ett inspel med lobbwedgen och bollen susade upp i skogen bakom green.
5 upp för Nigel alltså, men uppe på tians green har man bra koll på regnvädret som kom från fjällen i norr.
Enligt yr.no skulle det passera en smal front med ökande vind och regn vid tvåtiden, och nu var klockan halv två.
Vi avbröt därför och åkte tillbaka för lite kaffe och inväntade att regnet som kom snabbt och häftigt skulle passera.
 
Och yr.no hade rätt! Duktigt! Regnet upphörde efter lite mindre än en timme.
 
Men Nigel klarade pausen bäst och avgjorde redan på hål 12.
Nigel vann alltså med 7/6
19 poäng första nio och 15 sista nio. Inga streckade hål. Jag streckade fem hål och landade på 26 poäng.
 
Så vi startade en ny match på de sista sex hålen.
Den korta sista matchen lyckades jag vinna.
Och kampen om bollarna på sista hålet delade vi. Så Nigel kunde behålla sin eftertraktade gula boll.
 
I morgon blir det troligen golf med Ove G som kommit upp i fel vecka. Fel och fel, tänker mest på att vädret nu slagit om från härlig sensommar till riktig höst och kanske en tidig vinter...burr i alla fall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0