Ett par dagars rolig golf

Dimma i starten men därefter strålande väder.
Spelade båda dagarna match, poäng och slagtävling med/mot Nigel.
 
Några bilder från gårdagen.
Ulf på hål 3 från röd tee.
 
 
Nigel hade ett märkligt utslag på hål 8, men hade tur att det fanns ett fast tillverkat föremål i vägen för baksvingen.
 
Fri dropp alltså.
Fler skyltar på alla träd alltså, även i skogen.. :-)
 
... och gärna en skylt vid besvärliga bunkerkanter, men bollen kom upp.
 
Matchen var jämn och spännande in i det sista.
Men den avgjordes på hål 18. Nigel vann både matchen, poängbogeyn och slagtävlingen.
 
Idag var det dags för en ny spännande match. Mycket folk på banan, vilket är trevligt.
Lite väntan i morgondimman på hål 5
Men dimman lättade senare. Vackra höstfärger i alla fall.
 
Nigel hade 18 poäng efter nio hål och var fyra upp i matchen... jag hade bara 9 poäng. Men matchspel handlar ju inte om poäng.
 
Efter hål 11 var Nigel tre upp i matchen.
 
På hål 12 blev vi framvinkade av fyrbollen framför oss. Nigel stressade lite och skickade iväg en lång drive som studsade ner i skogen till vänster. Men vi hade nu ett par forecaddies på vardera sidan av fairway.
Jag spelade ganska kort, men mitt i banan. Jag slog ett lugnt anda slag som också hamnade mitt i fairway.
Nigel stressade än mer och fick ytterligare problem varför jag vann hålet.
 
Efter den stressen så vann jag även hål 13 av bara farten.
.. trots att Nigel försökte psyka mig genom att ta en bild på min krycka som ramlade ur golfbilen,, :-)
Nej jag tror inte att det var en psykning, bara en kul bild. Och extra kul eftersom den hamnade bakom nacken på Nigels skugga.
 
Nu var Nigel bara ett upp i matchen och poängmässigt hade jag börjat knappa in. Spännande alltså.
Men efter slarvputtande på hål 14 och Nigels fina utslag så var han två upp igen.
Vi delade hål 15.
Vacker höstbild medan vi väntar på att kunna attackera hål 15.
 
På hål 16 hade Nigel lite otur och hamnade i ruff på kullen till höger. Han fick alltså två val. Spela kort eller skicka på över Havet.
 
Men Nigel tvekande inte länge trots att låg i ruff och in en knepig lutning till höger om den här bilden´.
 
Han väntade lite och lät bollen framför hinna iväg upp till green.
Tog i och sände bollen långt över Havet men den studsade och rullade åt höger och hade ett knippe träd i vägen för green.
 
Jag hade ett enklare val eftersom jag låg i ruff i nedförslut till vänster och lobbade ner på platten för att landa tredjeslaget mitt i fairway på andra sidan.
 
Hur som helst så gick Nigel för flaggan trots sitt knepiga läge och träffade en av de sista trädtopparna på vägen.
Efter diverse trassel från oss båda så vann jag hålet.
Nu var Nigel ett upp med två hål kvar att spela.
Nigel vann även hål 17, och nu återstod det bara att spela om bollarna på hål 18.
 
Där vann Nigel också, men jag är glad för mina 18 poäng på sista nio. Och för ett kul golfsällskap.
Speciellt tack till herrarna som vinkade fram oss på hål 12. Utan den framvinkningen hade det inte varit en spännande match så länge.
I morgon blir det en ny match om regnet inte blir alltför häftigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0