Underrätttelser

Mystiske svartklädde mannen....
 
Det visade sig vara en pensionär som var ute för fånga fisk!
 
Hur är det då med "Eriks" suddiga bild på en enligt honom och försvarets självsäkra uttalanden en U-båt?
Jag såg en intervju med fotografen. Och undrar verkligen varför han inte sprang ner till bryggan och tog ett gäng nya bilder... nu när han hade en unik chans... och varför är grejen vitmålad om det gäller att smyga utan att synas?
 
Det börjar allt mer likna det vi sett tidigare.
Mediehysteri, men säljbart.. Men jag tvivlar på att medias extra kostnader för bevakning och rubriker lönar sig.
Försvaret av Sverige är ju viktigt, men om det behövs mer pengar till försvaret så tycker jag att man borde satsa på helikoptrar och inte spendera det lilla man har på det här sättet.
 
Helikoptrar kan användas för att rädda människor i sjönöd och angripa skogsbränder i ett tidigt skede.
Men det är ju naturligtvis inte militärens uppgift, så där behövs inga helikoptrar ... ironi?
 
 
Media frossar, men frågan är om deras insatser och kostnader betalar sig?
 
Men militärens aktiviter och spenderande kanske betalar sig i den kommande budgeten...
Och spännande träning blir det ju ...
 
Uppdaterad underrättelse:
 
Jag har inte sett något, men hörde att det flög något över Idre tidigare idag som lät som ett vanligt passagerarflygplan på hög höjd, men riktningen var inte den vanliga. Ska jag ringa försvarsmakten?
 
Nej det blir nog för mycket för den stackaren. Han har det tillräckligt jobbigt... :-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0