Oljemålning

Spår efter en bil som tillhör en bilmekaniker som ätit lunch på Grillen. Men man hinner väl inte med att laga sitt eget om man ska fara och flänga för att hjälpa andra.
 
Annat om målningar.
Fick ett knippe bilder på Arnes senaste målningar som jag inte hunnit kopiera för bloggformatet...
Oj vad jag gillar hans musiker. Speciellt när jag ofta varit i ateljén och lyssnat på härlig jazz när han målat.
Ett litet chip med musik bakom varje målning vore väl en kul grej... undrar hur man ordnar det? Nej förresten, var och en får väl välja sin favorit hemma och spela upp, men jag får vissa svängiga minnen när jag ser de här målningarna...
 
Och när det gäller minnen...
För ungefär 45 år sedan, efter en härlig skidvecka i Alperna, åkte vi hem med buss.
I en dalgång var det soldis över slätten, men tittade man uppåt så var det klarblå himmel och gnistrande alptoppar. I bussen spelades Bridge over Troubled Water. Vilken känsla... försökt att behålla den i alla år.
Mest genom att försöka måla landskapet i ett otal varianter. Men jag har aldrig lyckats få till soldiset som gör att allt försvinner i fjärran för att sedan dyka upp när man lyfter blicken.
Uppdatering efter att ha tittat några gånger:
Det måste vara mer gnistrande vitt på topparna.
 
Detalj från oljemålningen
 
Och en färsk balkongbild:
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maud

Vacker målning! Har du den nu i idre?
Kontrasten till dagens vy är slående men kanske ändå inte. Det är väl mest garagetaken i förgrunden som är den största skillnaden.

Svar: Jomenvisst. Och du skojar roligt.
UffeB

2014-10-14 @ 15:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0