Vårflod och gryllande grönt på golfbanan

Häftig vårflod i Klingforsen.
Bilden säger väl inte så mycket för de som inte vet hur det brukar se ut. Men jag som har varit där i flera år och fotograferat både vårflod och normalt flöde blev imponerad. Jag har aldrig sett ett högre flöde...
 
På väg till Klingforsen betade en älg en meter från vägkanten.
På vägen tillbaka stannade jag och tog en bild på den mumsande älgen.
 
Besökte också golfbanan utan att slå några bollar.
 
Några bilder från en kort promenad på hål 10.
 
Och inne i kansli och omklädningsrum var det full fart med snygg uppfräschning.
Agneta och Ingrid målade snyggt.
Jag som är på något skumt sätt färgblind gillar grått. Det finns ju så många nyanser av grått. Det här var en härligt varm grå nyans som passar bra tillsammans med kallt vitt. Passar också tillsammans med i stort sett alla andra färger men främst mörkt klarrött i små mängder enligt mig.... tror jag.
 
Tack för kaffe och mandelkubb Håkan!
På lördag öppnar restaurangen med kaffe, bullar och smörgåsar om jag inte fattat fel.
 
Känns som att mina ben mår bra av att promenera lite längre sträckor än till ICA och Konsum utan något egentligt syfte. Att promenera på golfbanan känns betydligt mer motiverande.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0