Snubblade runt lite på golfbanan

Inte ute på banan, men Peter Friebel och jag pysslade lite med ett och annat som rörde det interna nätverket och jag klättrade lite på stegar för att snygga till kablar från webbkameran som störde Fredrik inne på hans kontor.
Nu blev det snyggt på kontoret, och hanterbart utanför.
Men det var nog inte så klokt att klättra på stege med darriga ben. Det gick dock bra, men det var nära att det kunde ha blivit värre.
Ramlade naturligtvis inte ner, men de utmattade benen vinglade till när jag skulle lägga stegen åt sidan, så det blev pang med pannan i kottar och barr. Ett litet plåster i pannan bara. Både stegen och resten av Ulf klarade sig utan skador.
 
Man är ju just nu snarare nittio än de femtio som man länge trodde att man kunde få vara resten av livet.
Men nu kämpar jag på för att ta mig ner till sjuttio. Att man fortfarande tänker som en fyrtioåring får man helt enkelt bortse från. :-)
 
På golfbanan var det i övrigt också full fart.
 
Ett tåg av golfbilar efter ett studiebesök på banan av Älvdalens kommun. Vet inte om det var politiker eller tjänstemän. Vi hade fullt upp med vårt.
 
Ingrid hade fullt upp med sitt räfsande för att snygga till runt infarten efter parkeringen.
 
Håkan var också där, och Putte som berättade om andra förbättringar än dräneringarna på hål 8 och 9.
Bengt  var också där och väntade på Erling för att spela golf i härligt väder.
Och där kom Erling! Kul att se dig på banan!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0