Gängidioter...

Fulla och fullständigt hjärndöda idioter som bara sporras av bråket som ska ske på läktaren eller före och efter matchen. Hur blev dom intresserade av idrott?
 
Lagidrott? Är läktaren en del av laget? Är marscherna och sammandrabbningarna före själva matchen något som laget på planen behöver för att våga vinna matchen?
 
Varför är klubbarna så flata när det gäller det som dom kallar sina supporterklubbar.
Handlar det om ekonomi och publikintäkter?
 
Kunde det inte räcka med at uppleva matchen på plats och sjunga och heja, men också applådera motståndarnas bra prestationer. Då kunde ju ibland matchen förloras på planen men vinnas på läktaren genom fair play och bästa stämning.
 
Men det är givetvis en utopi som de galna så kallade supporterna inte fattar ett dyft av (som alla vet vilka dom är, men som inte kan spärras in för något brottsligt) - mycket märkligt!
Om dom inte kan spärras in så borde dom i alla fall kunna spärras ut från allt vad lagidrott heter.
 
Man kanske skulle införa supportertävlingar på Älvdalens skjutfält? Bussa upp dom gratis och låt dom spela en egen match med valfria tillhyggen...
 
Jag ser just nu på hockey.
Skellefteå mot Linköping.
Skellefteå leder med 2 - 0, men inte skulle jag slå någon från Skellefteå på käften om jag vore på plats trots att jag håller på Linköping...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0