Rolig golf idag.

Jag började med en ovanligt ovinglig promenad till Byvägen 30 för en lunch före golfen.
Vi skulle starta golfen lite tidigare idag, så jag hann inte äta lunch. Det fick bli en liten läcker och hemlagad köttfärspaj.
Sandra fick äntligen vara med på en mindre suddig bild innan hon gick ut och fixade min läckra paj.
En Zeunerts lättöl till det. En lättöl som inte smakar utspädd öl. Lär bero på att den bryggs som lättöl till skillnad från andra lättöl som är annan öl är utspädd med vatten.
 
Med kaffe och en pralin från Idrejentan ( Sandra alltså) så blev det en suveränt bra start på en golfdag utan vingliga ben.
 
Nej inte alla tre. Jag köpte en och njöt i flera minuter. Så läckert. Dom är små praliner men smakar så gott.
Jag knaprade, smakade och njöt av min i minst fem minuter.
 
Skolavslutning var de tydligen också.
Byvägen 30 är en bra plats att vända på om man vill visa sin lycka över att ha slutat nian och skall fortsätta studierna på annan ort.
Byvägen fram och tillbaka ett par varv.
 
Men så kom mina golfvänner Ann och Jan på utsatt tid och hämtade för en runda på golfbanan i osäkert väder enligt prognoserna.
 
Väl på plats blev jag lite försenad eftersom jag hade hämtat ut golfbilen men glömt att hämta klubborna i boden och glömt att ta med vatten.
 
Men det gjorde inget eftersom det inte var kö på första tee.
När jag kom upp på vägen till första tee hade Ann just lärt sig hur man kör en Segway. Jan fick en halvminuts lektion av Kjelle, och sedan var han också bekväm med den finurliga maskinen.
 
Härligt att se. Tack Kjelle, Ann och Jan... kul att se och förundras över.
 
Men vi var där för att spela golf.
Ibland strålande och het sol.
Men det kom några regnskurar och kylig vind ibland.
Ännu en regnskur, men ingen åska så vi fortsatte utan avbrott.
 
Efter nio hål var Jan i klar ledning i vår Köpenhamnare (Hoppsan --- självmål för Brasilien...)
Ser på VM i fotboll samtidigt som jag skriver det här.
 
Men efter sista nio, när det golfen, så vann Ann Köpenhamnaren.
Jag kom inte oväntat sist, men lika oväntat så hade jag 14 poäng på första nio och 25 poäng totalt.
Inte nog med att benen börjar fungera bättre, golfen går också anmärkningsvärt bättre.
 
Kanske något med nervbanorna i ryggen som blivit bättre efter allt svingande?
 
Gutgolfarna hade börjat  gå ut när vi hade spelat färdigt.
Jag tror att dom slapp det regn vi hade ibland.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0