Kul golftävling

Mycket blågult dagen till ära.
Det började med regn men vädret blev bättre och bättre.
 
Liten samling i god tid före första start.
 
Det blev soligt och uppehåll ganska snabbt. Jag spelade med Nigel och vi hade långt slående Nicklas och Emil i vår boll. Emils utslag hamnade i dräneringsdiket på hål 8, men Nicklas boll var längre och mitt i fairway. Lite slarviga puttar från grabbarna gjorde en enkel Birdiechans till en Bogey (eller dubbel Bogey) om jag inte minns fel.
Dom borde tänka på att placera bollarna lagom bra på fairway istället för att slå så långt som möjligt från tee.
Men jag förstår dom. Det är kul att slå en golfboll låångt. Det tyckte jag i alla fall förr.
 
Nicklas på hål 9. Den här gången mitt i fairway lite kort om greenbunkern.
 
Nigel och jag trivdes trots duffar och toppar och en del otur... om man får använda det senare som ursäkt. :-)
Kul att få spela med de här långt slående ynglingarna.
 
Resultatet blev att Norge vann vår nationaldagstävling!
Resultatlista:
Men som många har fattat är vi i Sverige med vår historia av ständiga invandrare från bland annat Finland, Belgien och Jugoslavien inte lika nationalistiska som andra länder. Så Norge är välkomna att vinna på vår nationaldag.
 
Annat blir det när det blir landskamp nästa helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0