Idrefjällens golfbana

Några bilder från begynnelsen.
 
 
Jag fick låna ett knippe fotoalbum av John som flitigt dokumenterade utvecklingen och olika bakslag med väder och gräsväxt.
 
Den som klagar på dräneringsarbetet på hål 9 kan ta en titt på den här bilden och känna att det numera är lättspelat. :-)
Bilden är som alla förstår tagen innan maskinerna dundrade in och byggde ett golfhål här.
 
Tallarna mellan hålen var få och pyttesmå i början...
 
Se bara här! Men det var mycket och svår vitmossa  som slukade bollar utanför fairway de första åren.
 
Se här vilken skillnad! De få träden till höger i bild har ju blivit en hel storskog...
 
Tack John Kimström för att jag fått låna pärmarna.
Det går faktiskt att scanna bilderna på höger sida i de tjocka och tunga pärmarna.
 
Att det blir lite snett ibland kunde jag ha rättat upp i datorn, men jag tycker att det är lite charmigt som det är.
 
Jag ska bläddra vidare i alla pärmarna och återkommer då och då med fler bilder. Men inte ikväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0