Het och rolig golf

Angela och jag delade en golfbil, och Jan-Erik vandrade bredvid.
Han fick lite hjälp uppför ett par branta backar där Angela och jag hjälptes åt att dra hans vagn efter golfbilen.
På hål 8 möttes vi av en ren som snabbt vek undan när den såg vilka skärpta golfare den mötte...
 
Angela var i klar ledning efter nio hål.
Och som hon ångade på!
Här en snygg drive på hål 12. Den lilla pricken uppe till vänster är bollen som fått en fin smäll och flyger långt.
 
En liten gruppbild i väntan på utslag på hål 13
Mina två trevliga golfkamrater Jan-Erik och Angela.
 
Angela vann med sina imponerande 31 poäng.
Mitt minne av dagens runda är att vi hade trevligt och varmt, och att jag gjorde en Birdie på hål 3.
Till min häpnad! Jag som nästan aldrig varit över myren på det korta hålet i år!
Det lönar sig att inte pressa när man skickar iväg en golfboll, men det gäller at få hjärna och kropp att fatta det varje gång... :-)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maud

Fantastisk bild på renen på golfbanan! Det kan inte vara många golfbanor och golfare som kan ha sådana intressanta besökare

2014-07-23 @ 09:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0