Golf med åska i bakgrunden

Före golfen med Angela och Jan-Erik J tittade jag in i Arnes ateljé.
Arne har ju själv sysslat med jazzmusik, och motiven med musikalisk anknytning gillar jag skarpt!
 
Golfen började först med lite problem att hyra golfbil som jag bokat kvällen före via mail.
Inget besked på morgonen, så vi anade att det kanske kunde bli problem. Många hyr ju golfbil bara för att det är varmt. Läkarintyg behövs ju inte om man betalar en högre taxa.
 
Men jag som inte kan spela utan golfbil fick hjälp så att vi kunde hyra Inges privata bil. Tack Inge och Gunnel!
Och tack Angela för att du ville dela bil med mig.
 
Klarblå himmel utan ett moln när vi startade kvart över tio.
Men prognosen om värmeåskväder senare på dagen stämde. Värmeåskväder uppstår när den stillastående varma och fuktiga luften stiger upp i ett kallare luftlager, får fart upp, och blommar upp till ofta häftiga åskväder.
 
Så skedde, men som vanligt först över fjälltopparna runt omkring oss.
Typiskt för värmeåskväder bland fjällen.
 
Men vi slapp både regn och närgången åska.
Snyggt Angela! Mitt i banan och långt. På hål 13 om någon inte känner igen sig...
 
Här är mina spelkamrater på hål 16 och puttar för poäng. Jag hade plockat upp min boll (nej givit upp efter att mitt fjärde slag skickade bollen i Havet oplockat).
I bakgrunden blåsvarta moln med åska som tände brasa i skogen lite söder om Fjätervålen fick vi höra senare..
 
Jan-Eriks fru Birgit hade tidigare ringt och berättade att det åskade, men det var nog någon timme innan det brann till i skogen söder om Fjätervålen och åskan mullrade på neråt Särna.
 
Golfen vann Angela, men jag kom tvåa efter att ha börjat med 16 poäng på de första nio.
Om man, som jag brukar göra, lägger till 2 poäng för varje streckat hål, och dessutom drar av en poäng från trepoängare som man fått utan at göra Par, då var vi ganska lika.
Men Angela vann hur jag än räknade!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0