Åskproblem

Såg i morse att det tydligen var problem med internetuppkopplingen på golfbanan.
Webbkameran visade en bild från igår eftermiddag när åskan small och mullrade.
Ingen åska i bild, men skickandet av nya bilder upphörde.
 
Jag fick lift ut till golfbanan eftersom jag hörde att Idrefix (Micke Brunnberg) skulle vara på plats för att bidra med en temporär lösning med ett eget mobilt bredband. Passade på att be om råd när det gäller kommunikationen mellan kansliets dator och det lokala nätverket i shopen.
Lutar åt att vi använder kabel, men det är inget som kan testas innan den externa kommunikationen är löst. Förhoppningsvis imorgon.
 
Men några timmar på golfbanan är kul även utan egen golf.
Träffade Maj och Allan som skulle ut tillsammans med Astrid.
Allan och jag fick lite tid att prata olika erfarenheter av kontakter med möbeltillverkare och hur man väljer rätt hästar och kuskar om man tippar V75....
 
Fler bekanta dök upp. Många som kände mig från tiden som Banvärd, andra som jag spelat mycket golf med.
 
Gunnar och Anki är uppe och njuter av värmen och vår svåra men vackra golfbana. :-)
 
De spelade med Angela och var glada som vanligt.
Anki och Angela använde paraplyerna som solparasoll. Inte dumt. Kan ju i alla fall bidra till att hålla huvudet lite mindre hett i solen och värmen.
 
Anki laddar för utslag på hål 10
 
 
Jag träffade också Jan-Erik som inte kunde undvika ett besök på golfbanan trots att han bara var nere från Fjätervålen för att fylla på lite hundmat till den lille ettrige rackaren.
 
Så jag fick lämplig lift hem efter att ha fått lämplig lift ut med Peppe som snart skulle börja jobba på Grillen hemma i byn.
 
*   *   *
Åter på Grillen åt jag lite lätt och läckert och studerade vackra moln.
Mer åska på gång?
Såg inte ut så först, men nu några timmar senare börjar det mullra långt borta och blixtrar och smäller.
 
Så jag pluggar ur och ägnar mig åt en bok
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0