Ska man bli arg eller skratta sig fördärvad

Min SAAB har stått parkerade en längre tid.
Olåst utom på förarsidan och med ett oladdat batteri och dåligt med luft i ett framdäck.
Under den halvöppna motorhuven fanns en batteriladdare, men den gick inte att koppla in eftersom den närmaste elstolpen var trasig.
 
Jag pratade med en ung dåvarande granne om att få låna en eldriven pump för att kunna pumpa upp däcket och rulla ut bilen till en fungerande elstolpe. Hörde inget på några veckor men upptäckte snart att batteriladdaren var borta.
 
Nyligen skulle jag starta bilen för att visa hur fint motorn spinner med hjälp av ett lånat batteri.
Då upptäckte jag:
- Dörrlåset på förarsidan var sönderbrutet med klantigt våld.
- Tändningslåset var också bearbetat av någon med noll koll på hur bilar fungerar.
- Bensintanken var slangad tom.
 
Trist, men också en liten inblick i vad det finns för en sorts artiga ungdomar som är föräldrarnas ögonstenar och gör som dom vill utan att kunna.
 
Jag blir både arg och ledsen, men skrattar också lite hysteriskt... men bara lite. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0