Pernilla Wiberg Open

Jag deltog inte, men fick skjuts ut av Jan och kunde få en kram av Pernilla och ta lite bilder.
 
Alla deltagare fick en bild med sig hem efter tävlingen. Denna gång var det Idre Fjälls egen fotograf som tog bilderna.
 
Jag hade hoppats på att det skulle finnas en golfbil ledig så att jag skulle kunna åka ut på banan och ta lite bilder, men alla var bokade.
 
Så jag satt och solade mig och inväntade olika golfare som kom in efter nio spelade hål. Här Ann och Lennart som stämmer av sina scorekort.
 
Många timmar senare var det dags för prisutdelning. Ann och Lennart hade ju startat i en tidig boll.
Först delades "Fjollpriset" ut (som Trond brukar kalla det) d v s priset för närmast hål på trean. Hasse vann!
 
"Machopriset" (som Trond brukar kalla det) hade två vinnare på hål 12. En dam och en herre.
 
Själva golftävlingen vanns av en ung gut från Idre
¨Kul Oliver. 43 poäng och en rejäl sänkning av hcp!
Det är helt rätt att se glad ut efter en sådan golfrunda.
 
Därefter kom dom i tur och ordning för att hämta sin priser.
Inge kom tvåa med 38 poäng.
 
Fler bilder på pristagare. Vet inte om dom kommer i rätt ordning, men jag har klistrat in den slutliga prislistan i slutet av det här inlägget.
 
Här kommer den kompletta resultatlistan med alla i rätt ordning. De sjutton första fick pris.
 
¨Det krävdes en bit över 30 poäng för att få pris. Och de fem första sänkte sitt hcp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0