Härlig golf idag

Många tävlingar på samma gång...
 
Den viktigaste matchen var den mellan Nord och Syd.
Nord var 7 upp efter 8 spelade hå! Jan gjorde en Birdie på hål 11, men Nord vann efter hål 12 med 7 upp och 6 hål kvar att spela.
 
Nigel och Ulf spelade för Nord, Ann och Jan för Syd som vanligt.
Jag spelade från röd tee tillsammans med Ann, så vi hade också en tävling mellan gul och röd tee.
Den tävlingen vann gul tee med 3 upp och 2 hål kvar att spela.
 
Nigel spelade en suveränt bra golf. 6 Par och 2 Birdie. 38 poäng efter hål 17.
Nigel glad efter att ha nått sitt mål för dagen. En fin runda och en sänkning av hcp.
Det började småregna lite lätt innan vi spelat färdigt, men det riktiga regnet kom senare.
 
Nigel vann Köpenhamnaren och Poängbogeyn klart, men jag kom tvåa från ett tee som passar mig mycket bättre för tillfället.
 
Imorgon ska Jan och jag göra ett besök inne bland datorer och nätverk på klubben för att kartlägga vad som hänger ihop med vad  som en förberedelse inför en insats för att få mer att fungera bättre. 
Så morgondagens golf blir en runda med Ann, Angel och Ann och Jans son Martin.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0