Golfvila för mig idag

Jag tillbringade mina timmar på golfbanan med att äta lunch och assistera Jan med installation av Windows 7 på två datorer som Hade Windows XP.
 
Jan spelade 18 hål med Ann, Martin och Angela i växlande väder, med mest uppehåll. Det började regna häftigt under deras paus efter nio hål, så pausen blev förlängd i avvaktan på uppehåll i regnet. Vilket passade bra eftersom Jan då kunde starta upp installationen på dator nr 2.
 
Fick träffa Leo P och lyssna på tankarna kring en ansökan om projektmedel för att utveckla golfbanan för att förbättra och göra banan säkrare för barn och ungdomar, personer med funktionsnedsättning och äldre,  De senare har ofta någon form av funktionsnedsättning enbart på grund av åldern.
Alf, Fredrik och Leo i intensiva diskussioner. Jag fick vara med och lyssna och bidra med synpunkter eftersom jag är både äldre och har erfarenhet av att ha spelat golf med en viss funktionsnedsättning i form av vingliga ben efter en ryggskada.
 
Alf kommer att skicka mig de idéer som finns, så att jag kan bidra med synpunkter och motiv för de olika åtgärderna på golfbanan.
 
Damgolfarna började droppa in för att spela en tävling med tre klubbor plus putter.
Tror att dom blev totalt 10 damer och fint väder fick dom.
 
Erling kom förbi efter att ha spelat nio hål
Bengt och Erling som funderade en stund över om dom skulle fortsätta eller nöja sig med nio hål.
Såvitt jag kunde se lite senare så var dom efter lite funderande nöjda.
 
Snart var det dags för mina golfande vänner att anlända på hål 18. Så jag gick upp för att vara publik bakom green.
 
Men jag hade glömt den förlängda pausen efter nio hål och gick upp nästan 20 minuter för tidigt.
 
Men här kommer dom...
 
Jag missade några fina inspel, men fick sällskap i publiken av två supertrevliga ungdomar som visste när man skulle applådera
Rasmus med sin Segway och Tim ska ut och spela med Adam , men ställde upp som härlig publik i väntan på Adam.
 
Mina golfvänner har avslutat sin roliga rond, och jag har vilat mig inför morgondagen då det blir golf igen.
 
Jan fick rycka in och forska vidare i datorinstallationerna som jag hade övervakat på ett bra sätt.,,,
Blev någon timmes övertid för Fredrik och oss andra, men vi tog ytterligare ett steg framåt.
Internet fungerar. Terminalen fungerar. Webbkameran fungerar och sänder bilder med numera rätt tid i bilden.
Kanslidatorn fungerar med kabelanslutning till Internet via routern hos Fredrik. Men det är en trasslig lösning.
Fredriks dator nr 2 har problem med nätverkskortet eftersom rätt drivrutin saknas.
Fredriks huvuddator har krånglat ofta men med lite teamwork så fick vi igång den med blixtrande snabb kontakt med Internet.
Mitt bidrag bestod i att titta på, rulla ut och ihop en nätkabel för att testa olika kontaktsvårigheter och vandra lite fram och tillbaka. Och lära mig massor.
 
Imorgon blir vi 6 stycken som spelar med start vid elvatiden. Uppdelade i två bollar givetvis.
Troligen två trebollar med Martin, Nigel och Ulf i en boll, Så då blir det Jan, Ann och Angela i en boll.
Ett alternativ är en fyrboll herrar mot en tvåboll damer, men det känns inte rättvist om vi ska tävla så..
Men många olika tävlingar blir det som vanligt. Räcker kanske med tre scorekort.
 
Vi får se helt enkelt. Golf blir det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0