Golf utan åska eller golfbil

Spelade nio hål med Jan-Erik J och ett trevligt par från Enköping.
Jag gick till fots med en liten bärbag och en handfull klubbor.
Första gången som jag spelade utan golfbil i år. Visserligen bara nio hål, men ändå...
 
Jan-Erik hängde efter några hål min lilla bag på sin vagn och jag haltade vidare som ett proffs med enbart en krycka som stöd...
Det var varmt och jag hade glömt att ta med mig vatten, så jag drack nog en liter ur bäcken vid hål 6.
 
En mycket trevlig golfrunda även om jag hade bara två riktiga golfslag (resten var toppar, duffar eller annat skräp...) och ett par riktigt bra puttar.
Lyckad dag i trevligt sällskap alltså för en som inte har så stora krav på sin egen golf.
Kul att kunna spela nio hål utan golfbil, men det dröjer nog till nästa sommar innan jag kan spela en hel runda utan bil.¨.
 
Torsdag och Gutgolf.
Gutarna börjar samlas och Alf håller i trådarna. Kvällens tävling innebar att man bara fick använda tre klubbor och en putter. Jag orkade inte delta och har inte spelat en endaste Gutgolf i år. Men jag hade nog valt en fairwayfemma, en järnsjua och en wedge...
 
I morgon blir det golf med start kl 12:03 tillsammans med Jan-Erik, Alf och hustrun Bea.
Funderar på om jag inte borde spela från röd tee tillsammans med Bea... ingen dum fundering faktiskt.
Så blir det nog...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0