18 hål golf till fots idag.

Gick först en treboll med Ann och Jan.
Vi spelade en individuell poängbogey där Ann och Jan låg lika efter nio hål, två poäng före mig.
Greenerna var nydressade idag.
Full fart på förberedelserna inför Pernilla Wibergs tävlingar i slutet av veckan.
 
Men tråkigt att se hur många som hyr golfbil kör omdömelöst där det är en del blöta och mjuka partier på banan.
Här ett exempel framför green på hål 7. Varför parkerar man inte bilen till höger i bild, vid uppfarten till hål 8 och promenerar 30 meter fram till green?
 
Och rejäla torvor slår en del upp och låter ligga trots att dom inte flyger särskilt långt när dom är stora som små långfranska.
Ann som har pigga ben hämtade och reparerade massor efter golfare som gått före oss.
 
Efter pausen anslöt Angela så att vi kunde spela en match mellan herrar och damer sista nio.
Vi släppte förbi ett trevligt par från Mora i pausen.
Bloggläsare som det alltid är lika trevligt att se på banan här uppe.
 
Jag hade egentligen bara tänkt spela nio hål, eller tolv, men med peppning från mina medspelare så fortsatt jag.
Här en liten vila med anteckning av resultat på "kontorsbänken" i Mördarbacken.
Första gången i år som jag går den backen till fots!
Och efter det gjorde jag ett Par på hål 14 och herrarna var ett upp.
 
Härligt väder fick vi. Här är vi på hål 15. Jan och Angela.
 
Ann.
 
Angela klev av efter hål 16 eftersom hon skulle spela Damgolf och ville hinna äta lite före den tävlingen.
Jag vann hål 16 för herrarna efter en Bogey och 3 poäng. Jan vann hål 17  så vi vann mot ett decimerat damlag med 3/1.
 
I den individuelle poängbogeyn mellan Ann, Jan och Ulf var det spännande inför sista hålet.
Vi hade alla tre samma poäng!
 
Men jag vann.
 
Jan bjöd på glass efter golfen och vi kunde lyssna på sex glada golfare från Göteborg som hade beställt taxi upp till sin stuga på Idre Fjäll. Vår klubbordförande Lennart hade också ett trevligt samtal med de goa grabbarna.
 
Så kom Taxin. En buss för minst 50 personer.
Idrefjällens Buss &Taxi hittar alltid en lösning.
Grabbarna från Göteborg fotograferade vilt, och fick nog ett kul minne från första dagen av några golfrundor på Idrefjällens GK förutom en kul runda på vår härliga golfbana.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0