Panasonic

För nästan precis ett år sedan köpte jag en ny skäggtrimmer efter att min gamla tröttnat.
Den gamla var en Philips.
Den nya blev en rackarns bra grej från Panasonic.
 
Men dessvärre slarvade jag bort laddaren för en tid sedan.
 
Där jag köpte den har man haft svårt att hitta var man kan få fatt i en ny AC-adapter.
 
Så jag sökte själv på Panasonics webbsida och beskrev mitt enkla problem i ett webbformulär.
Fick ganska snabbt ett svar:
Jag är inte feg, så jag klickade på länken och fick adresser till några servicepartners till Panasonic i Sverige.
Men ingen av dom jobbade med så små grejer som min. Det handlade mest om TV eller värmepumpar...
 
Så jag skickade ett nytt mail.
Då fick jag svar att jag måste ange ett ärendenummer. Något som jag inte fått.
Jag fick också förslaget att ringa, vilket jag gjorde.
Där fanns många alternativ att trycka på. Ni vet hur det kan vara. Men inget alternativ för min typ av produkt, så jag trycket in alternativet för att få prata med någon.
 
Och fick svar. Tyvärr har vi just nu ingen som kan ta ditt samtal på svenska. Då la jag på. Anade att det skulle bli krångligt att förklara min enkla fråga.
 
Efter ytterligare några mail till Panasonic fick jag en adress till en servicepartner i Linköping och ringde dit.
Efter ett antal knapptryckningar och en viss telefonkö så fick jag prata med en människa.
Jag ställde min fråga och fick snabbt svaret att "Det sysslar inte vi med".
 
Naturligtvis har jag svarat Panasonic support vad jag tycker om deras support, men nu lägger jag ned och låter skägget växa...
 
Hoppsan. Nytt svar från Panasonic!
Nu tycks dom vilja förhandla om att skicka ett helt nytt paket om inte garantitiden har gått ut.
Garantitiden går ut om två dagar, men jag fattar inte.
Varför inte bara skicka en ny laddare? Och hur ska förhandlingen gå till?
 
Tur att man har tid och humor nog för att roa sig av den här sortens umgänge med den närande delen av samhället.
 
Hoppsan igen. Nytt mail. Nu har mitt ärende skickats till högre instans.... trodde väl att den första slussen före klagomuren var bemannad av lågt betalda ungdomar med dålig information om sina uppgifter och befogenheter.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Lycka till:)

Svar: Jo tack. Oavsett hur det går så är det intressant att se hur det fungerar,
UffeB

2014-04-10 @ 20:37:38
Postat av: Jonas Gardsiö

Har du kollat om www.reservex.se har laddare?

Svar: Tack för tipset Jonas! Ska kolla.
UffeB

2014-04-13 @ 00:44:27
URL: http://www.gardsio-idre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0