Ny sorts golfspel?

Kanske något för oss handikappade med bogey som mål på alla hål?
 
Redskapen blir billiga. En putter och en golfboll.
 
På ett par 4 så promenerar man fram till något tiotal meter före green, vänder sig med ryggen mot green och kastar in bollen över axeln.
Därefter puttar man. Två puttar för en Bogey. Har man tur med bakåtkastet så har man en Birdie...
 
På ett par 5 så kastar man på samma sätt in sitt fjärde slag och kan med bra kast och skicklig puttning fixa ett Par.
 
Tråkig golf? Varför det? Man kan ju få umgås och vässa sitt spel på green utan att lida av mer handikapp än det man spelat sig till...
 
Och greenfee för att bara använda greenerna lär ju bli hanterbart även för en fattig pensionär ;-)
 
Men jag ska så småningom testa om jag kan använda några klubbor till för att transportera bollen fram till green...
 

Kommentarer
Postat av: Arne G

Själv har jag funderat på minigolf "bangolf" för egen del, det kanske kan va nåt för Ulf också.
Vi har ju båda ett förändrat handikapp.

2014-04-30 @ 10:49:46
Postat av: UffeB

Ja du Arne, men min tanke var att man skulle få göra minigolfandet på gräs, och ändå få en härlig och stärkande promenad med många olika vänner. Det är ju inte heller tråkigt att se andra spela fantastiska och långa golfslag.

2014-04-30 @ 18:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0