Fortsatt sommar i vinterlandet.

Massor av snö i skidbackarna på Idre Fjäll och i Fjätervålen.
 
Stängt nu och det förstår jag eftersom många söderöver har börjat påta i trädgårdar eller förbereda sjösättning av båtar - eller rent av redan varit ute i skärgården för att njuta av en tidig vår.
 
Och golfbanan är inte riktigt spelbar än, men i år kanske det kan bli skidåkning på förmiddagen och golf på eftermiddagen!
Men då får man klättra upp om man vill åka spännande utförsåkning på Städjan eller Nipfjället...
 
Jag nöjer mig med att fundera över vad jag skulle ha tyckt om att göra för 40 år sedan - eller mer- när jag tänker efter..
 
Idregrillen har öppnat sommarserveringen.
Varmt i solen. Fattas bara en dusch och en liten swimmingpool (pytteliten alltså) i ett hörn. Med vatten från fjällbäcken som slingrar sig ned förbi fiskodlingen och gården där jag bor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0