Travet blev spännande

Den här gången satsade vi inga nya pengar. Vi tog blygsamma 210 kr av innestående medel.
 
Vi spikade hästen som kom två i första avdelningen. Jag hade från början fyra hästar i den avdelningen.
Mina hästar kom på de fyra första platserna, och Ahmet var lite orolig för att vi skulle förlora massor av pengar på hans förslag till spik.
 
Men det är inte säkert att vi fått 7 rätt med mitt första förslag eftersom vi spelar reducerat med Jokersystemet.
Dessutom blev det ingen miljonutdelning på 7 rätt.
 
Vi hade 6 rätt i ramen och fick 3 rader med 5 rätt.
69 kr tillbaka alltså.
 
Men imorgon blir det förhoppningsvis golf med Nigel om banan tillåter golfbil.
 
Med tanke på hur omdömeslöst många gäster kör med golfbilarna så förstår jag att man ibland måste införa totalförbud.
Det går ju inte att släppa ut medlemmar, som vet hur man kör utan att skada banan, när gäster får nobben.
Gästerna är viktigast. Oavsett hur dom beter sig.
 
Idag var det många feta proffstorvor på banan. Vissa stora som en halv långfanska.
Fattar inte hur en fyrboll bara knallar vidare utan att lägga till baka det som troligen var ett bra slag men lämnade ett djupt och långt  hål i fairway.
 
Fattar inte  hur dom tänker. På hemmabanan gör dom helt säkert inte så.
 
Jag tycker att Idrefjällens GK borde agera hårdare mot gäster som sladdar runt med golfbilar, kör på olämpliga ställen, och ger katten i att hämta tillbaka och laga efter sina uppslagna torvor.
 
Gäster i all ära, men det kommer ju fler gäster senare som får se eländet.
Banvärdar kanske vore en lösning...
 
Och alla som beter sig nonchalant på banan när det gäller normalt golfhyfs bör omedelbart plockas av banan.
På kort sikt kanske vi gör någon gäst upprörd, men på sikt vinner vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0