Träningsrunda inför Greensome.

Tränade på hur Angela och jag ska samverka på söndag när det är Greensome.
Vi hade sällskap av Arne och Astrid som också passade på att spela Greensome.
 
Angela och jag startade med båda våra utslag kort i skogen till höger på hål 1.
Slutade efter ytterligare ett besök i skogen med ett streckat hål. Vi var bara tillfälligt på fairway.
Men senare gick det bättre.
 
Det finns ju några hål där det är extra bra att ha långt slående damer med i bollen när man spelar Greensome.
Ett exempel är hål 7där röd tee ligger så långt framför gul tee att jag aldrig kan slå längre än en dam som slår långt.
Och Angela slår långt.
Hon fick idag på en pärla som jag lätt borde ha kunnat placera femtio meter kort om green.
Men Uffe duffade och bollen studsade och rullade mot bäcken.
Bollen hängde i ruffen i vattenhindret och Angela fick inte grunda klubban eller nudda några grässtrån i baksvingen. Inte lätt att hantera när stansen inte heller kan bli bra.
 
Bollen studsade tillbaka ner i bäcken, men vi fixade 7 i för en poäng på hålet. Kanske hade varit klokt att droppa direkt, men jag får försöka undvika bäcken på andra slaget på söndag.
 
Angela och Astrid laddar på hål 10.
En härlig sommardag igen efter några dagar med kyliga vindar från norr.
 
Hål 12 är ett annat hål där det är härligt att ha damers utslag att spela på i en Greensome.
Samma gäller hål 14, 15, 16 och 18. I alla fall för mig som av någon anledning inte längre slår så långt från tee.
 
Solig bild från hål 15 där både Arne och jag fick slå andra slaget på våra damers utslag.
 
På hål 16 låg Angelas och Astrids utslag på platten före "Havet" men vi misslyckades båda.
Finns mer att berätta om hur herrarna ibland misslyckades med att förvalta suveräna utslag. Mest jag.
 
På hål 18 hade Angela placerat utslaget mitt i fairway långt förbi första kullen. Lätt för mig att nå förbi 150-pinnen och rulla ner med mindre än 70 meter kvar till flaggan....
Men jag vågade inte använda klubban för det eftersom jag duffat den både på hål 7 och hål 16 med uselt resultat. Tog därför en kortare klubba och tog i lite mer...Nöp till med högern utan att svinga igenom med hela kroppen. Till vänster i skogen alltså.
Men, men, man kanske lär sig någon gång.
Vi lyckades i alla fall rädda en Bogey på hålet.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0