På golfbanan...

Kylig morgon med flera minusgrader.
 
Åkte ut till banan för att titta på olika bildvinklar för en andra webbkamera nästa år. En kamera som ska visa lite mer av folkmyllret vid restaurang, rondell och shop.
 
Fick hjälp av Ingrid med att mäta upp bildvinklar för en kamera med samma objektiv som i den som idag finns vid nians green. Placeringen är tänkt på en hög (6 meter) stolpe bakom bilgaragen.
 
Ungefär så här kan det se ut, men från en högre höjd. Men bilden visar ungefär bredden på vyn.
 
Eller så här...
 
Med mer vidvinkel än på nuvarande kamera kan det se ut så här..
... men bilden blir inte så smal. Den blir ju också högre, precis som de andra bilderna ovan, som också blir högre.
 
Fördelen med den här kameraplaceringen är att den dels visar mer av liv och rörelse vid banan, och att den inte är riktad rakt mot solen under större delen av dagen.
 
*   *   *
 
Men det blev nio hål golf också eftersom Markus dök upp igen.
 
Nu var Markus "på" redan från start. Jag spelade också bättre än de senaste dagarna.
Efter fem hål hade vi 10 poäng var (med var sitt streckat hål).
 
Men efter hål 7 var Markus i ledningen med 15 poäng totalt. Jag var 3 poäng bakom.
 
Markus utslag hamnade knepigt i skogskanten på hål 8, men i närheten av 150-pinnen.
Jag hade slagit kortare och redan skickat iväg mitt andra slag mot gropen före green.
 
Markus löste det svåra läget bra och kunde spela ett tredje in mot green, men toppade bollen som hamnade i gropen och nästan kom upp.
 
Min boll låg i ett läge som jag bedömde som ospelbart, och droppade därför bakåt i flagglinjen. Mitt fjärde gick snett och fastnade i vänstra bunkern före green.
Markus placerade sitt fjärde på green men lite långt bak.
 
Sex i för Markus och sju i för mig.
 
På hål 9 gjorde Markus ett par och jag en dubbelbogey.
 
När vi spelade häromdagen hade Markus 11 poäng och jag 12.
Nu hade Markus 20 poäng och jag 15.
Markus streckade ett hål och jag streckade två hål.
 
Så på det stora hela en hyfsat bra golfrunda, även om den bara var halv...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0