Nord vann igen!

Bra golf från alla fyra stundtals.
 
Vi hade 16, 17, 18 och 18 poäng efter nio hål.
 
Nigel och jag hade turats om att vinna eller dela hål på ett bra sätt och Nord var 5 upp efter nio hål.
 
Efter hål 11 var vi 6 upp och delade hål 12. Men då blixtrade Syd till och vann tre hål i rad.
3 upp för Nord med fyra hål kvar, men Nigel ordnade ett Par på hål 15 för vinst med 4/3.
 
Slutresultatet individuellt blev:
Nigel 35 poäng. 17 efter nio.
Ann 32 poäng. 16 efter nio.
Jan 31 poäng. 18 efter nio.
Ulf 29 poäng. 18 efter nio.
 
De tre på prispallen efter den trevliga ronden. Ann är nästan lika glad som Nigel trots att Syd förlorade - igen.
Men det är inte fy skam att komma tvåa på 32 poäng med tre streckade hål!
 
Vi hade en incident på hål 6. Vi befann oss efter bäcken med 80 meter kvar till gren då en långt slående herre i bollen bakom landade en boll bredvid Ann och bollen rullade ytterligare 30 meter förbi Ann.
Mycket onödigt att inte kunna vänta två minuter till med utslaget. Inte bara onödigt - livsfarligt!
Och ingen ropade Fore.
Mannen bad senare om ursäkt med de vanliga ursäkterna. "Jag såg inte var den tog vägen, och dessutom visste jag inte att jag skulle slå så långt."
 
På hål 16 höll vi oss väl synliga kort om Havet för att inte få en boll i nacken eller på smalbenen. Men när en av oss skulle använda utslagsmattan ner vid strandbrynet så sa jag att nu är vi säkra, för hit slår han inte.
Jorå, när vi var på väg runt vägen till andra sidan kom en boll som rullade ner i ruffen precis ovanför vattenbrynet. Och den mannen visste inte hur långt han kunde slå på hål 6!
 
Tack Nigel för ditt fina spel och för att du är med i mitt vinnande lag så ofta.
 
Ska bli kul att spela med Ove på söndag i samma boll som Nigel spelar med Classe.
Tre roliga gubbar och en vuxen yngling!
 
Och fotbollen gick bra, Kul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0