Final i Fredagsgolfen

Solen tittade fram och värmde skönt precis efter start.
 
Vi var 22 deltagare. Jag gick i första boll med Björn, Inge och Wenche.
Här lyser solen på hål 2. Björn skickar på ett andra slag som vi hittar på fairway...
 
På hål 4 hade Wenche sitt andra slag mellan tallarna mot hål 8 och slog en lång pitch som vi letade efter bakom green en stund, men hittade ingen boll.
 
Titta i koppen sa vi. Och se, där låg den! Birdie!
 
Jag spelade med Björn även igår. Då spelade han stabilt, men idag vet jag inte vad han sysslade med.
Här ett slag från bäcken på hål 7. Björn spred bollar kors och tvärs och gick inte att känna igen.
 
Men vi hade kul. Väldigt trevlig boll. Björn och Inge har jag spelat med förr, men jag tror att det var första gången med Wenche.
 
Vi var båda taggade och på hål 12 spelade hon på min boll varpå jag sedan spelade på hennes boll. På hål 13 spelade jag på Wenches boll, men hon hann upptäcka att jag spelat på fel boll innan hon spelade på min och fick därför spela en ny boll utan plikt från den plats hennes boll hade legat.
 
Björn gick som sagt inte att känna igen. Minns inte hur många bollar han slog bort till vänster i skogen. Vi letade men hittade dom bara ibland.
 
Här vandrar Björn och Wenche hemåt på hål 18. Solen lyser och värmer gott efter några häftiga och kalla vindbyar i halvtid och samtidigt pyttelite regn.
 
Prisbordet framdukat. Ser ut att räcka till alla, så jag tog en liten snabbtitt och hittade ett presentkort på en golflektion. Den kan jag behöva tänkte jag... och det är nog inget som så många prioriterar.
 
Blandade bilder från samlingen i väntan på prisutdelningen.
 
 
Så var det dags.
Fredrik började med priserna för närmast hål på 11 och 14.
 
Lars T var närmast på hål 11. Men Wenche i vår boll hade träffat green tidigare. Vilket ingen av mina herrkamrater gjorde.
 
Men Wenche var närmast på hål 14!
 
Därefter kom priserna i golftävlingen.
Astrid klämde till med 42 poäng! Härligt Astrid!
 
Astrids främsta vapen är bra drivar, men nu valde hon en ny driver som bättre ska matcha hennes nya lägre hcp.
 
Bilder på övriga pristagare, men först prislistan...
 
Jag hade 19 poäng efter nio hål. Inge hade 20. Men därefter gick det sämre för oss båda.
Björn gav snabbt upp efter ett konstigt spel på flera hål med ett antal mystiskt försvunna bollar.
Men jag tror att han fick ett lämpligt pris eftersom han idag ofta slog under bollen från tee. Superkorta peggar!.
 
Blandade bilder från prisutdelningen
Elvy vann lektionen som jag ville ha och hade gjort upp med Björn om att köpa billigt.
 
Jag plockade åt mig livremmen som bara kan användas på en golfbana.
Bunker Mentality. Passar bra eftersom jag hade tre slag i högra bunkern på hål 11 innan jag kunde putta två gånger för noll poäng...
 
Testade längden på livremmen. antingen blir jag lite slankare, eller också borrar jag ett nytt hål framför alla de andra.
 
Kul tävling med fina priser. Fredrik fyllde upp prisbordet genom att satsa lika mycket egna pengar som deltagarna betalat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0