Damsving och inspel...

Många på banan idag. Inspel inför Dansbandsgolfen imorgon, och ett återupptagande av Damsvingen, som förr var en stor golftävling i Idre.
 
Jag var där och tog lite bilder. Fick låna en golfbil för att åka ut till hål 5 för att ta lite bilder.
De första bollarna i Damsvingen hade passerat, men jag fick några bilder...
KG Nord följde med mig ut och fick träffa sambon som var med i tävlingen.
 
Jossan chippar in på hål 4
 
Kerstin med en liten chipp från ruffen straxt utanför foregreen. Såg bra ut men bollen svängde lite åt fel håll på slutet enligt mitt tycke. Jag läste linjen så at bollen skulle vika lite höger mot hål på slutet, men det gjorde den inte...
 
Åse och Bea på hål 4.
 
Det var nästan helt fullbokat på banan med många grupper som passade på att spela in sig inför morgondagens jättetävling Dansbandsgolfen.
 
I år har man valt att starta alla i en kanonstart kl 9:00. Ska bli intressant att se hur det fungerar med så många startande. Det blir i alla fall gott om tillfällen för många bollar at träffas på tee och umgås.
 
Många kända ansikten från tidigare år dök upp. Samtliga förväntansfulla i det vackra vädret och kvällens dansande på Idre Fjäll.
 
Två av gästerna hade tagit sig hit med en härlig motorcykel som var värd at parkeras lite snyggare än på bilparkeringens grusplan.
Trond fick nöjet att köra in och parkera maskinen.
Vacker sak!
 
Nu ska jag ner till Ahmet och se om han har några kompletterande idéer inför travet imorgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0