18 hål med Alf och Nigel

Men första några bilder på andra hål från igår.
 
Besökte Grillen och på vägen dit fotograferade jag ett intressant hål i asfalten på Gläntvägen.
Ser djupt ut. Ungefär lika stort som ett golfhål när man har en dålig dag på green...
 
Närbild. Bör nog lagas innan det växer och skapar trafikproblem.
 
En annan typ av hål fick jag se på Grillen, men den här gången i potatisar.
Det var en matgäst på Grillen som demonstrerade ett verktyg som borrade ut roliga spiraler ur potatisar.
 
Häftigt! Vilka roliga pommes frites det kan bli med det verktyget.
 
Men det var igår. Idag var det golf.
 
Nigel och Alf spelade bra första nio och jag var hopplöst efter. Inga bra golfsvingar och massor av korta puttar för min del.
 
Och trots att jag spelade lite bättre sista nio så var jag chanslös.
 
Nigel lyckades knäppa en bild när jag precis träffat bollen vid mitt långa inspel mot green på hål 10.
Men bollen stannade puttbar kort om foregreen. Chans till antingen Birdie eller ett enkelt Par.
 
Alf spelade in över bunkern och bollen blåste och studsade höger på green.
 
Nigel spelar in efter att ha varit på besök i "Norskhålet". Den lilla gröna pyramiden framför bunkern är torvan som hänger i luften och som Nigel ofta tar efter bollträffen.
Men till skillnad mot många andra så går han alltid fram och hämtar den och trampar den på plats medan den är färsk.
 
Alf gjorde Birdie på hålet!
Nigel gjorde Birdie på hål 12.
Alf gjorde en ny Birdie på hål 14.
 
Ulf och Alf firar med en smutt av Nigels Birdiebelöning inför utslag på hål 15.
 
En kul golfdag som började kyligt, men blev hanterbar när solen ibland tittade fram och värmde.
 
Nigel vann rubbet med Alf som god tvåa.
Jag hade en god chans att vinna hål 18 för att få två golfbollar, men delade hålet med Nigel.
 
Imorgon ska Angela och jag spela en Greensome för att se hur vi kommer överens om taktiken inför tävlingen på söndag. Det handlar ju inte bara om att alltid välja längsta utslag. Man måste ju fundera lite framåt eftersom man spelar på bollen varannan gång fram till hål.
Ska bli kul.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0