Ny spännande golfmatch.

Nigel ringde i morse och hostade fram frågan om vi skulle spela golf.
Jag svarade med snorig och rosslig röst att jag hade tänkt avstå, men vi kom överens om att det var bättre att vara ute i frisk höstluft än att var hemma och deppa.
 
Vi spelade som vanligt en tävling om golfbollar.
Idag utan Mulligan på hål 1 och hål !0.
 
Dessutom en extra boll för vinst av hål 9, som blev sista hålet eftersom vi startade på hål 10.
 
Nigel vann första nio klart, och även hål 18.
 
Men jag tog ett bra grepp om andra halvan tidigt. Efter sex spelade hål låg jag tre poäng före Nigel på den halvan, men fortfarande tre poäng efter totalt.
Nigel laddar för ett andra slag på hål 7 efter ett utslag som gick väldigt högt men stannade mitt i fairway.
 
Oops... toppad boll med slutstation bäcken till vänster. Dropp och fjärde mitt bakom en liten tallruska i dungen till vänster före green.
 
Jag låg kort om fairwaybunkern med en pitch kvar till green efter tre slag. Hittade inte min PW i bagen eftersom jag glömt den på hål 4. Försökte slå en nia lite lösare, men duffade och fick något mellan en full Lobbwedge och en Sandwedge kvar till flaggan.
 
Nigel spelade sitt femte slag lurigt under den lilla tallen och rullade över green lite.
 
Min Sandwedge blev lite lång och jag låg i ruffen ner mot bäcken till vänster om green efter numera fem slag.
Resultatet blev att Nigel räddade 1 poäng och jag missade efter åtta i.
 
Men jag vann sista nio, och vann tillbaka 1 boll.
 
På hål 9 hade jag en lång putt snett uppför för Par och vinst av hålet och även totalen. Nigel kunde inte få poäng på hålet efter ett antal svåra lägen i skogen.
 
Parputten stannade en halvmeter vid sidan av hålet (lite drygt). Missade alltså vinst av totalen.
Enkel putt för att slippa betala en boll för Nigels vinst av totalen. Vi kunde dela om jag satte den enkla putten.
 
Men ni vet hur det kan bli. Tyckte att det lutade svagt mot vänster. Gick bakom hålet och såg att det just där inte lutade alls. Men när jag skulle putta så tyckte jag ändå att det lutade pyttelite mot vänster.
 
Siktade på höger hålkant och träffade naturligtvis, men bollen gjorde bara en snygg runda runt hålkanten.
 
Men jag vann sista nio och vann hål 9. Fick tillbaka de två bollar jag förlorat tidigare men Nigel vann en boll för att han vann totalen.
 
Vi hade också ett matchspel hål för hål. Där blev det oavgjort!
 
Imorgon blir det golf med Alf, Nigel och Ulf.
 
Kuren med Kan Jang och några Alvedon, och en golfrunda, gjorde nog att förkylningen backade lite. 
Känns det som.
 
Imorgon blir det en runda med Alf, Nigel och Ulf vid tolvtiden.
 
Hörde av Emil på Shell att han , Micke med flera försöker samla ihop ett stort gäng för att spela en Scramble och krossa banrekordet och lite till...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0