Kul samtal...

Nu har jag fått tre samtal på mobilen från några stackars olika anställda som vill få mig att lyssna, och köpa något som jag inte behöver. Minns inte vad det första handlade om, men det andra handlade om försäkringar och det tredje om elektriska tandborstar
 
Alla hänvisar till att jag blivit utvald för att jag svarat på frågor på Internet om just det dom säljer...
 
Jag har inte svarat på några frågor på Internet.
Men dom ringer väl alla som är över sjutti och tror att dom är helt kocko...
 
Det kanske är kul för många äldre och ensamma at få trevliga samtal så att man kan prata en stund med en trevlig röst. Hör man dessutom lite dåligt så har man snart sagt ja tillräckligt många gånger för att inte höra at man nyss köpt något som man inte behöver.
 
Och nu fick jag fjärde samtalet. Den här gången handlade det om lån.
Jag frågade om hon ville prata länge, eller om vi skulle avsluta snabbt. Jag frågade också varifrån hon fått mitt nummer.
 
Hon svarade artigt att hon ringde för att dom fått information om att jag frågat efter lån på Internet...
Tandborstar, försäkringar, lån - snart ringer dom väl om stekpannor, rakblad, kalsonger och annat som jag har nog av...
Tror inte att det är något jag gjort på Internet som drabbar mig av detta. Tror att dom satsar på äldre i glesbygd.
Och att det är ett företag som lurar andra företag att ringa genom att påskina att dom hittat ett intresse hos tänkbara kunder som dom inte har en susning om - mer än mobilnummer och troligen ålder..
 
Kul affärsidé.
Stänger av mobilen.
 
Uppdatering:
 
Stängde inte av mobilen.
Fick nyss ett nytt samtal som berättade att jag svarat på en enkät om att mina barnbarn gillar Astrid Lindgren....
Ska lyda rådet i en kommentar från Stig-Arne och alla andra som tipsat om samma tidigare.
 
Annars hade jag ett roligt och klokt tips från en nära anhörig som tyckte att man skulle prata med dom länge, för att bespara andra samtalen...
Såg också att samme person tyckte att det var bra att världstopparna smyglyssnar på varandra. Det kan ju spara massor av pengar på resor till olika toppmöten där man ändå inte avslöjar vad man tycker och vill... :-)
 

Kommentarer
Postat av: stig arne

Här har du lösningen på dina problem http://nixtelefon.org/

Svar: Tack Stig-Arne.Kände till nixgrejen sedan tidigare, men har tidigare inte varit drabbad, och därför inte brytt mig...
UffeB

2013-10-28 @ 16:28:41
Postat av: Maud

Får också otaliga samtal i samma stil. Ofta börjar man med att gratulera till en vinst, eller att jag blivit utvald etc. Vet också att det finns en Nixtjänst men den är jag alldeles för nyfiken för att vilja anlita. Reklam i brevlådan tar jag också emot - bara för att jag är såå nyfiken 😏

Svar: Jo det är ju ungefär samma attityd som jag har till de här reklamsamtalen med trevliga ungdomar (som har någon sorts ersättning för at dom ringer många). Men troligen mångdubbelt mer om dom fixar en kund. Nyfiken, men inte bara på det dom vill sälja, utan också på hur dom ser på sitt jobb.
UffeB

2013-10-28 @ 17:40:48
Postat av: Monica

De har ringt hit också, men jag är väl inte gammal;)Nixade för att par veckor sen och det funkar:)
Monica

2013-10-28 @ 18:21:03
Postat av: Ingrid

Hej Uffe, gör som vi svarar helt enkelt inte på okända nr, om de är någon som är seriös så talar dom in ett meddelande, så kan vi ringa upp själva. Har ett flertal samtal i veckan från samma nr har googlat på dom och de är varning, varning...så ett tips svara inte alls. Hälsningar Ingrid

2013-10-29 @ 09:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0