Väder

Snart kommer kylan...
Men som det ser ut nu så slipper vi den förskräckliga isbränna som vi hade på golfbanan för några år sedan. Då var hela banan täckt av en decimeter blankis innan snön och kylan kom. Det mörka på green är inte vatten eller is, det är den sista givan av gödning och olika mineraler som behövs för fint gräs nästa år.
 
På Idre Fjäll har man inte kunnat köra snökanonerna den senaste tiden, men det finns natursnö och tydligen en del tjäle  marken.
 
Men nu blir det snabbt kallare och troligen full fart på snötillverkningen.
Bra för skidturismen och lovande för golfturismen nästa år alltså....
 
Min rygg blir nog inte OK för några roliga premiäråk när backarna öppnar, och kanske jag kommer att åka utför med en betydligt större respekt för vad en vurpa kan göra med en äldre herre. Och att åka utför försiktigt är liksom inte så roligt. Inte ens säkert att det är bättre.
Får nog prioritera ett tillfrisknande till nästa års golf tror jag.
 
Har skaffat en ryggkorsett efter att Classe övertalade mig. Kryckor får jag låna av Arne.
Imorgon ringer läkaren i Särna mig så att jag kan berätta om läget.
Kanske remiss till ortoped i Falun...
... så jag avvaktar med att använda korsetten som sjukgymnasten i Särna kunde erbjuda eftersom man kan få en bättre och billigare den vägen.
 
Man får ligga i om man vill bli återställd.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0