Sluta röka?

Träffade Alfon utanför Shell i fredags.
Han som bakar stomp ni vet...
Mysigt ställe med läcker stomp till frukost.
Stompbua är ett litet stompbageri och café vid ICA-parkeringen.
 
Och vad har det min min rökning att göra?
Jo när jag träffade Alfon vid Shell i fredags så tyckte han att jag skulle sluta röka.
Vi hade tidigare träffats på vårdcentralen när jag skulle blåsa lungorna tomma, och han frågade hur det gått.
Jag berättade att det gått bra, och efter lite prat hit och dit så fick han mig att ta i hand på att jag ska bli en ickerökare.
 
Jag lovade med ett rejält handslag att det ska vara klart till midsommar.
Ska bli kul.
Vill inte svika Alfon. Inte mig själv heller för den delen....
.

Kommentarer
Postat av: alf søbak

Dette har jeg ventet på, Ulf!! Bra avgjørelse, ikke minst for golfrundene du skal gå i år.

2013-05-13 @ 21:44:19
Postat av: uffeb

Tack för uppmuntran Alf. Ska verkligen göra ett försök. Kommer nog inte att nå din sprinterfart på banan kors och tvärs, men ganska mycket piggare i benen blir jag nog utan rökandet. Och får mer tid att fokusera inför varje golfslag.

2013-05-13 @ 22:38:51
Postat av: uffeb

Med kors och tvärs i sprinterfart menade jag att Alf även har bra ögon och alltid är först med att hitta de bollar som vi andra skickat ut i skogen.

2013-05-13 @ 22:50:35
Postat av: alf søbak

Dette med gode øyne får stå for din regning,Ulf. Og hva angår å lete boller, så har vel jeg en ikke ubetydelig del av mine turer i skogen for å lete etter egne boller. Men jeg kan kanskje bruke synet til å følge med på om du klarer å holde din lovnad for Alfon? Lykke til, Ulf.

2013-05-13 @ 23:02:44
Postat av: Maria

Men vad klokt! Klart du måste sluta röka, golfen begriper jag mig inte på riktigt ;-) men snart har du fyra barnbarn. Heja heja ville jag bara hälsa.

2013-05-18 @ 20:32:02
URL: http://mammamiasmening.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0