Marknadsföring med bilder

Hur många golfbanor finns det i Sverige?
Hur många i Skåne?
Många, och jag gissar att alla har en hemsida...
 
I Dalarna finns 19 banor.
 
På golf.se hittar man länkar till varje banas hemsida i hela Sverige. Där finns också en kort information om huruvida banan är öppen med ordinarie eller provisoriska greener. Nyttig information för alla golfare som vill ha en överblick för ett visst golfdistrikt.
 
På webbkameror.se finns c:a 40 av alla Sveriges golfbanor representerade med kamerabild.
Där kommer Idrefjällens GK finnas med så småningom, men det blir först när vi har bytt objektiv på nuvarande kamera.
 
Jag tycker att det är suveränt kul att vi nu har vår första webbkamera på Idrefjällens GK, och det är ju en fantastisk service till våra medlemmar och stamgäster utifrån som kan se hur vädret är, och om det är tomt eller ett myller av golfare på banan.
 
Dessutom är det bekvämt för mig som brukar visa bilder från banan under olika årstider och dagar på min privata, men tillgängliga blogg. Den här bilden tog jag nyss utan att behöva åka ut till banan.
 
På klubbens hemsida finns också ett bildarkiv som uppdateras sporadiskt. Där skulle det med små medel vara möjligt att visa fler bilder än den som webbkameran visar för att ge omvärlden information om gräsläget inför och under säsongen.
 
Jag hävdar bestämt att klubbens hemsida är den viktigaste marknadsföringskanalen! Förutom korrekt information till golf.se om huruvida det är öppet eller ej.
 
På hemsidan kan vi t o m ha närbilder på gräset när det blir så bra som vi vill och tror i år.
Man kan ju ställa sig på knä för att exempelvis ta närbilder på puttinggreen med siffror på Stimpvärdet.
Kunde kanske vara bra efter de senaste tre årens vitt spridda missnöje med våra tillfälligt gräsliga greener...
 
Jag kan åta mig att gå ner på knä, ta bilderna och mäta Stimpen.
 
GLAD UPPDATERING:
 

Kommentarer
Postat av: Jonas G

Tack för dina flitiga uppdateringar. Det finns ju mycket mer aktuell info om banan här än det gör på idregolf.se just nu.

Svar: Jo men det har blivit bättre sista veckan...
UffeB

2013-05-04 @ 16:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0