Grått i dag...

... så det blev ingen golf för mig.
Men jag besökte banan och där var det några  i farten med kul golf..
Lisbeth, Anders, Ann-Christin, Björn och Geir. Jag blev bjuden på fika, men hade nyss fikat på ICA med Classe och John, så jag tackade nej.
 
Ett stort antal snygga utslag på hål 10 fick jag se.
 
Några till hade varit ute på banan, eller var ute på banan, men de passerade inte när jag var där.
 
I morgon eftermiddag ser det ut att bli sol och härligt golfväder, men jag ska byta till sommarskor på bilen, så det kanske inte blir golf för min del.
 
När det gäller gräs på banan så ser det bra ut på de allra flesta greenerna. Inga är klippta än, vilket Jonas mycket riktigt påpekade i en kommentar till ett tidigare inlägg där jag trodde att jag såg klippare i farten, men det ser mycket lovande ut i år tycker jag.
Att våra fairways är torra, hårda och delvis gräslösa gynnar oss som inte slår så långt. Men visst är det vackrare när dom är gröna och omgivna av en lite längre och grön ruff när man står på tee och laddar.
Men det kommer nog så småningom.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0