Golfrunda med Nigel

Han kom hem från London i går och ringde och väckte mig i morse eftersom det var perfekt väder för en golfrunda.
Jag hade bokat byte till sommarhjul på bilen till kl 13, men lyckades boka om tiden till kl 15.
 
Vi var alltså på banan i god tid, men fick njuta lite i solen i väntan på Fredrik eftersom vi behövde en golfbil.
 
Jag passade också på att ta en bild på en stubbe efter ett av de nyligen fällda träden vid puttinggreen. Bra tillväxt efter att golfbanan byggdes...
 
Tillväxten på greenerna är också bättre nu än på flera år. Här hål 6. Men på fairway och vintergreenerna händer det mindre, men vad gör det eftersom vintergreenerna (och fairway) är snabba som bara den nu. ;-)
 
På hål 11 tog vi en titt på den lilla Mosippan som dyker upp där varje år och är inramad med Mua-pinnar eftersom den är fridlyst.
 
Man kan tro att Nigel studerar utsikten på hål 14 med snöklädda fjäll i bakgrunden, men jag är säker på att han funderar på val av klubba.
 
Vi spelade en jämn match där det pendlade mellan 1 upp, 1 ner och lika. Jag var 2 upp efter hål 16. Vi delade hål 17, så jag vann matchen med 2/1. Vi delade hål 18 och spelade tre hål till. Den matchen blev oavgjord.
 
Kul att spela match när det är så jämnt.
 
*    *    *
 
Senare på Shell fick jag se ett fiffigt (i alla fall annorlunda) sätt att fylla på nytt vatten i kylaren...
Jonny upptäckte att slangen var lite kort, men han löste det pricksäkert och fick lite vägdamm i motorrummet bortspolat samtidigt.
 
Under tiden fick min bil snyggt på fötterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0