Taxi till Chocken

Jag tog en tur med bilen för att undersöka om man kan promenera från Ostparkeringen till Chocken och målområdet för Speedskitävlingarna...
 
Tog först några bilder på avstånd från vägen bakom Idre Fjäll.
 
Man får ingen uppfattning av hastigheten på det här avståndet, men jag kunde ibland höra speakern rapportera tider. Tror jag hörde 168 km/ timmen för någon. Men det är i morgon och på söndag som det ska slås banrekord... (om vädret håller i sig).
 
Jag åkte vidare till parkeringen i Ost.
Vy över Städjan och den dyra parkeringsplatsen för liftar som Idre Fjäll sålt till Himmelfjäll. Hoppas att dom kom överens om en skäligare parkeringsavgift nu när sammankopplingen av liftsystemen tog en ny vändning.
 
Chocken sedd från Ost.
 
Jag konstaterade att det är möjligt att ta sig dit till fots om man vill och är rätt klädd för tillfället.
Visst hade det varit bekvämt med skotertaxi skrev jag i går... och när jag står där så hör jag att det brummar lite lätt bortifrån...
 
Det var inte bara en taxi, det var ett helt snälltåg...
Putte i täten för ett gäng som var ute och åkte med Skoteräventyr.. (inte Putte i bild för den som undrar).
Putte som är snäll stannade och erbjöd mig lift till Chocken.
 
Men jag tackade nej eftersom jag redan frös om fötterna och inte var klädd för att stå och titta på Speedski i drygt 10 minusgrader. Minus 28 i morse nere i byn.
 
Tack Putte för erbjudandet!
En annan vacker dag tackar jag ja...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0