Golftävling igen

Svenska Flaggans slag.
Greensome med Classe. Vi började bra, men därefter blev det sämre.
Inge och Lars svajade lite i starten, men senare blev det mestadels stabilt. 34 poäng knåpade dom ihop.
Vad Classe och jag fick minns jag inte... ;-)
 
Ledarna hade 41 poäng, och det gick ett rykte om att deras medspelare hade 50 poäng!!!
Så det blev en spännande väntan på prisutdelningen.
 
Under väntetiden hann jag gå ner till nians green och hittade där Ann och Jan som hade gått ut efter tävlingen.
Ann och Jan som nu spelade golf inför ögonen på webbkameran som dom sponsrat klubben med utan annat syfte än att hjälpa till med en investering.
 
Så småningom var resultatet färdigräknat och det blev prisutdelning.
Minns inte namnet på vinnarna, men 41 poäng hade dom. Bra spelat alltså!
 
Marco och Jarle kom tvåa efter att ha spelat i vinnarbollen, men ryktet om 50 poäng var fel. Tror att dom landade på 39 poäng.
 
Ja det är inte alltid lätt att hålla ordning på slagen...
 
Nästa helg blir det Tronds Trippel. Sex hål Scramble, sex hål Greensome och sex hål Bästboll.
 
Senare idag åt jag en läcker middag på Grillen med Ann och Jan, och Jan hjälpte mig med att rensa i Windowsregistret och i övrigt på hårddisken efter att jag ett stort antal gånger försökt ominstallera Open Office som ständigt kraschar.
 
Tack Jan och Ann för mat, dryck, samvaro och en lektion i hur man rensar i registret. Men det blev mest samvaro med datorn... Imorgon blir det nog golf, men sent på eftermiddagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0