Golf med Ann och Jan

Sommarvädret är tillbaka efter ett kyligt bakslag under några dagar.
 
Pipa, Gunnar, Ingrid och Håkan hade redan spelat nio hål innan vi skulle ut.
 
Vår boll skulle nu inleda säsongens återkommande tävling med rullande Eclectic och Köpenhamnare.
Jag kände mig hyfsat laddad och i god form.
 
Här är vi på hål 6 och Jan har en knepig parputt efter otur med andraslaget. Jag har en putt för dubbelbogey efter att ha droppat för vattenhinder och duffat fjärde. Ann ligger nog också där för dubbelbogey efter att ha puttat den långa bogeyputten för kort.
 
Hur som helst så vann Jan dagens halva runda. Det blev bara nio hål för mig eftersom jag ville spara ryggen och har ansvar för travtipset inför morgondagens V 75.
 
Jag var tidigare hem till Arne och tog några bilder som han vill ha med sig när han ska besöka en gallerist i Gävle på söndag...
Ljusstaken mitt i bild var en gång min, men den bytte jag mot ett porträtt av min son Per och hans fru Anna.
Arne kommer helt säkert att göra fortsatt, och även större, succè i Gävle, om han får vara med och komponera hur målningarna bäst pesenteras.
 
Snart är tipset inför V 75 klart, och resten av kvällen kan ängnas åt att se fotboll, och ladda inför morgondagens fortsatta golf med Ann och Jan.
 
Imorgon ska jag "hålla skallen still, korpgluggarna på bollfan, och låta bli att pressa", som är den stora hemligheten med golf enligt PG Woodehouse - eller snarare de enkla råden från Pron i den nya religionen som importerades från Skottland...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0