Inspel i dag...

Mängder av duktiga fäder och söner spelade in sig på banan inför de två tävlingsdagarna i Riksmästerskapet.
Jag spelade med Anki, Gunnar och Thomas. Ingen tävling idag, utan bara trevligt sällskap i härligt väder.
Greenerna var svårbemästrade eftersom dom var snabbare än vanligt. Men jag har inget att klaga på när det gäller greenerna, det var bara min puttning som blev slarvig eller feg, eller bara allmänt usel.
Gunnar redo att pegga upp på hål 11 medan Thomas avvaktar och Anki vilar i bakgrunden.
 
Flytande genomgång på hål 12.
 
Lite väntan på hål 17, men vad gör det när vädret och utsikten är så bra.
Efter golfen besökte jag Idregrillen...
... och där träffade jag Maj och Allan som nyss hade fått in läcker mat.
 
Vi pratade lite hästar och trav.
 
Allan berättade att Idre Hembygdsförening kommer att sälja lotter nu under veckan där priserna blir Allans genomarbetade V75-spel inför kommande lördag. Första pris blir ett större system, andra pris ett lagom stort system, o s v.
 
Dragning på lördag kl 14:00 vid Hembygdsgården. Lotterna kommer att säljas på "stan" av flera personer.
 
Uppdatering:  Jag stannade på Grillen och såg hur On Track Piraten kom trea i Rättvik efter ett lopp han ledde länge.
Det droppade in många golfare i olika grupperingar. Deltagare i de kommande två dagarnas riksmästerskap.
Många dök upp två och två, men det kom också en större grupp, varav jag hade träffat flera av dom på banan när jag spelade med Anki, Gunnar och Thomas.
 
Jag frågade lite då och då bland de jag träffade på banan vad dom tyckte om banan.
Smal och svår tyckte många.
Vackra vyer tyckte alla.
Någon enstaka hade synpunkter på fairway där det ibland är ont om gräs, men hade förståelse på grund av läget här uppe, och med lägesförbättring så ställde det ju inte till det alltför mycket.
Hörde också att man uppskattade hur väl åtskilda de flesta hålen är.
 
Kikade på webbkameran för en timme sedan. Några passar på att utnyttja de långa golfdagarna i Idre sommartid.
*    *    *
I morgon tisdag ska jag spela med Anki och Gunnar  med start 14:06. Finns alltså plats för en spelare till....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0