Blåsig golf i dag!

Spelade med Anki, Gunnar och en trevlig ung Sebastian som börjat med golf i år och har 34 i hcp.
Men oj vilken talang!
 
Före golfen tittade jag in i Arnes lilla ateljé och där skapades det för fullt.
Härliga målningar som man blir glad av att titta på. Just den här är inte färdig på långa vägar, men det är intressant att följa förändringarna efter den första skissen...
 
Träffade Arne utanför Konsum för en stund sedan, och han berättade att han inte är nöjd med övre vänstra hörnet, och det kan jag förstå. Kanske Pariserblått hela vägen där uppe? Men Arne hittar nog en bra lösning själv.
 
På golfbanan så var Erling på plats och skulle gå tiden efter oss tillsammans med Bengt R.
Kul att få se dig på plats. Det finns de i läsekretsen som undrar om du slutat med både golf och skidåkning...
 
Vår fyrboll fotograferade jag först på hål 3.
Anki laddar och Gunnar och Sebastian beundrar.
 
Det blåste som sagt var härligt intressant i dag. Jag siktade mot skogen till vänster landade före hörnet på vänster bunker och studsade in på green - trodde jag. Nej där fanns en bunkerkratta som inte låg i spelriktningen i bunkern. Knack i krattskaftet och stopp i bunkern. Men det är sånt man får ta när man inte når green på ett korthål utan tvingas studsa eller rulla in bollen...
 
Sebastian spelade banan för först gången i dag och tyckte att den var vacker med många vackra vyer.
Vattnet på hål sex smakade också bra.
 
*   *   *
Anki och jag hoppade av efter nio hål av olika skäl. Jag fick känning av en ny typ av muskler under höger bröstkorg i trakten av de nedre revbenen... troligen för att jag inte fullföljer svingen utan bromsar direkt efter bollträffen. Ryggen är inget problem längre eftersom jag ( tillfälligt ?) slutat huka över bollen.
Nu återstår det att fortsätta svinga igenom slaget helt... kul med en kropp som berättar på ett tydligt och smärtsamt sätt om alla fel man gör.
Kanske vore bättre att anlita en golfpro, men när man tror att man vet vilka fel man gör så vill man envist försöka rätta till dom själv... ;-)
 
Greenerna var snabba! Tack! Men jag puttade illa i dag.
Kul med en kortklippt fairway också, speciellt som det finns en del hål som redan har ont om gräs på vissa partier.
 
*   *   *
 
Riksmästerkapet "Far och son" avgjordes i dag.
 
Tråkigt att se hur gårdagens överlägset ledande lag tappade i dag. Jag har ingen aning om varför, men det kan ha berott på den hårda och nyckfulla vinden. Lika för alla naturligtvis, men jag vet hur bra slag på hål 3, 4, 5 och 6 kan segla iväg i vindbyarna om man råkar slå just när det kommer en extra körare.
 
Men visst vann bästa laget. Så är det ju alltid.
Resultattavlan topp 10, Några förbättrade sig rejält, andra tappade, men många spelade stabilt även om det svängde hit och dit under de nio olika hålen.
Andra, tredje och fjärde lag hade samma antal slag, men då avgör resultatet på sista nio hålen.
 
Dags för prisutdelning. Enbart lokala produkter från Dalarna, förutom vandringspokalen till segrarna.
Priserna i övrigt handlade om stora och små dalahästar, Gustafskorv, Falu rödfärg, Vansbrosimning, Kortvasan på skidor, boende på Idre Fjäll, men också några golfbollar.
 
Vinnarna applåderas. Klubbens ordförande Lennart till vänster och Golfförbundets representant till höger.
Fredrik och Emil Sörebo tror jag att dom heter.
 
Dom tackade för det bra arrangemanget, golfbanans fina skick, funktionärerna, all annan service på banan, och dom tackade sina spelkamrater i bollen. De nämnde också ett bra boende på byn, och förstås Idregrillen!
Jag tror att det var de och en del andra tävlande som jag träffade på Grillen i måndags efter inspelsdagen.
 
Tvåorna. Dom vet jag bestämt att jag träffade och pratade med på Grillen i måndags.
Nicklas och Ulf Sternbrink.
 
Därefter trasslade det med kameran....
 
Men jag fick bild på våra duktiga klubbmedlemmar från Norge som fick pris.
Liten Jon-Anders med stor Dan-Rickard och stolt och glad mamma.
Falu rödfärg förutom äran.
Men att komma tolva är inte illa. Det är suveränt bra!
 
Härligt med alla roliga och duktiga golfare från andra sidan gränsen i vår klubb.
Speciellt kul med knattarna som man har sett växa upp här.
 
*   *   *
I morgon är det golftävling for oss som får spela med handikapp. Önskar att man kunde få anmäla sig med ett handikapp som man trivs med.
 
På fredag blir det golf med Stefan, Jan-Erik och förhoppningsvis Nicklas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0