9 hål golf idag.

Spelade andra halvan med Agneta och Håkan som hade startat tidigare och spelade alla 18.
 
Jag hade ingen kamera med mig, och kunde koncentrera mig på golfspelet, men vad hjälpte det...
Sex poäng på nio hål!
 
Agneta spelade bra, men hade otur på hål 16. Över "Havet" på andra slaget, men lite till höger med ett par träd i vägen för inspelet. Studsade senare av green och ner i skogen bakom, så det blev inga poäng på det hålet.
Agneta missade också parputten på hål 18 med ett knappt två decimeter. Men 32 poäng är ju bra!
Håkan hade också betydligt fler poäng än jag, men inte över 30.
 
Varmt och gott var det också, och jag fick registrera ytterligare en dålig rond för att kanske komma upp i ett mer rättvisande hcp så småningom.
 
Om jag hade registrerat alla ronder i år så hade jag höjt mig med 2,0 som är max för en säsong om inte de som bestämmer accepterar femtio scorekort med sämre än 30 poäng... men jag borde ju komma tillbaka till i närheten av 14 som jag hade för några år sedan... men då behövs det nog lektioner. Eller en yngre Ulf. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0