Två delvis trasiga datorer...

Min tidigare Acer har en hårddisk som inte ville vara med längre för några år sedan.
 
Min nuvarande Asus har börjat krångla när det gäller CD/DVD-läsaren. Har kanske sett för många filmer...
 
Men av två krånglande kan man kanske fixa en som fungerar felfritt. Har förr skruvat och bytt grejer i stationära datorer, men i de bärbara är ju allt så mycket mindre och mer kompakt... Jobbigt.
 
Nu har jag i alla fall skaffat skruvmejslar i rätt storlek.
Små skruvar kräver små skruvmejslar...
 
Hårddisken som inte fungerar i min gamla dator är en Scorpio. Undrar om det är ett gott eller dåligt tecken med tanke på de luriga små problemen med min Ford Scorpio.
Men det behöver ju inte vara hårddisken det är fel på, det kan ju också handla om kontakten med hårddisken, strömförsörjningen, eller andra problem med kontakten med disken.
 
Spännande att skruva. Vi får se hur det går...
 
När det gäller temperaturen ute så var det nog rekordkallt i byn i morse. Minus 28 när jag startade bilen, men efter en liten tur längs älven så visade termometern minus 32!
Men lite senare uppe på Idre Fjäll var det bara minus 11... och solen skiner.
 
Färsk balkongbild (kl 15).  Det blir nog svinkallt även i natt.
 
Men lite mildare till veckan, och nysnö. Det var länge sedan som det snöade märkbart här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0