Lite mindre kallt...

Hälsade på hos Arne och Angela.
 
Ateljén i vacker vinterpäls, men Arne hade annat för sig och fick inget utlopp för målning i dag.
Väntar på rörmokare... problem med utloppet från diskbänken...
 
Jag tog en tur upp till Idre Fjäll.
Till höger i bild kan man se några av de blivande nedfarterna på Himmelfjäll. Något som kommer att lyfta intresset för att resa till Idre Fjäll om det kan fungera med samarbetet.
 
Men det tycks mig som att Idre Fjäll hellre stoppar den utvecklingen än samarbetar. Varför förstår jag inte.
Himmelfjäll köpte liftar som Idre Fjäll monterade ner i Ostbackarna. De ligger förvarade på en grusplan som Idre Fjäll inte använder, och som inte är ivägen för turisterna. Där vill Idre Fjäll ha en hyra på 20 000 kr per månad trots att det nu blivit ett års senareläggning av den tidigare planerade lösningen med transportlift mellan skidområdena...
 
*    *    *
 
Några bilder från gårdagens besök på Idre Grillen. Ahmet har då och då besök av ett litet barnbarn till Lottas syster (Rättelse: barnbarn till Roland).. Ett piggt charmtroll som numera lärt sig namnet på alla stamgäster.
 
Jag frågade om jag fick smaka samtidigt som Ahmet snodde en strip.
 
- Vad gör du, Det är ju mina..
 
Men jag fick smaka.
- Varsågod Ulf.
 
När man har långt till sina barnbarn så får man njuta av de små ögonblicken med andras barn eller barnbarn, och längta...
 
Collin heter han.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0